hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Skorpiofánt

A trike-osok külön fajt képviselnek a motorosok világán belül- mert az kétségtelen, hogy oda tartoznak - számukra a kényelem fontos szempont.

Custom sarok: DFT trike

Ráadásul újabban egy bevehetetlennek tűnő erődítmény is megnyitotta előttük kapuit, a korábban KFF-ként elhíresült, ma Közlekedési Hatóság néven ismert szervezet. Rapkai Zoltán - Harley-Davidson Budapest - áldásos közreműködésének köszönhetően a DFT trike-ok típusbizonyítványt kaptak, így minden további nélkül korlátozásmentesen forgalomba helyezhetők. Vagyis bizonyos háromkerekűek zöld lámpát kaptak, míg másokat még egyedi eljárás keretein belül lehet csak levizsgáztatni.

E cikkben bemutatott trike-unk előzményei egyszerűek és érthetőek: adott egy Harley rajongó, aki számára mindenek fölött a biztonság és a kényelem a fontos. A három igény eredője - akár csak egy geometriai feladványnál - egy adott pontra mutat: trike. Ahhoz, hogy Harleyből trike-ot építsünk, több cég is készségesen nyújt segítő kezet. Ezekbe a segítőkész kezekbe azonban bele kell helyeznünk pár millió forintot a segítség fejében. Pár évvel ezelőtt már bemutattunk egy külsőleg hasonló trike építést, ahhoz azonban a Lehman Trike küldte a szükséges kiegészítők seregét, amelyből egy differenciálműves, nem független kerékfelfüggesztéses háromkerekű készült, amelynek hátsó kerekeit egy-egy dobfék lassította. Ezúttal azonban a DFT Trike kittjére esett a választás, és ez energia- és munkatakarékosság mellett jobb futóművet is eredményezett, hiszen a DFT kittje mindenféle irreverzibilis beavatkozás nélkül felszerelhető az Ultra Classic Electra Glide vázára.A szíjkerék, a hajtás marad eredeti helyén, és a végeredmény ráadásulegy független kerékfelfüggesztéssel valamint egy darab hátsó féktárcsával - így nagyobb menetbiztonsággal és komforttal - rendelkező luxusjármű lett.

Custom sarok: DFT trike

Hátulról a Harley legendás Servicar-jára mlékeztet, igaz, luxuskivitlben.

Hogy a trike hátsó fertályát milyen burkolat fedje, azt már a megrendelő igényei szabják meg, ahogyan az egyéb extrákat is. Jelen esetben az egyéb extrák még egy hátsó dobozt, és egy vonóhorgot jelentettek, ez utóbbit a hozzá való elektromos kiépítéssel együtt.

Custom sarok: DFT trikeCustom sarok: DFT trike

Vonóhorog, hatalmas topcase, öblös alsó csomagtartó rekesz, vonóhorog - akár költözködésre is alkalmas. Előrébb szerelt elsőkerék a jobb irányíthatóságért.

Az átalakításhoz kétféle szolidabb és egy durvább lehetőség kínálkozik. A durvább a kormánynyak dőlésének változtatása - ez vágást, hegesztést, igényel. Az észrevétlenebb megoldás a szögtranszformátor alkalmazása, de a kerék pozíciójának megváltoztatásával is módosítható az utánfutás. A trike-ok esetében a könnyebb befordíthatóság érdekében megrövidített utánfutást alkalmaznak, melyet jelen esetben a kerék előrehelyezésével oldottak meg.

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2

Az első futómű további munkálatai: előre 120 küllős igézően szép acélfelnit választottak, hátulra pedig megszámolhatatlan küllőmennyiségű autófelniket, és az építés ezzel készen is lett.

Custom sarok: DFT trike

Hátul megszámolhatatlanul sok a küllő

A fényezés a gyermekkoromban még tiltott kék-zöld színkombínációval készült, a motoron egy hatalmas stilizált skorpió ábrája húzódik. Nem nehéz kitalálnunk, hogy a tulajdonos horoszkóp jegyét jeleníti meg. És ki más fényezte volna, mint az Európa Bajnok motorépítő, Sapka, vagyis Pákozdi Tamás.

Ami az egyéb extrákat illeti, azok a szokásos Ultra Classic Electra Glide luxusok: markolatfűtés, beépített fedélzeti Harman-Kardon hifirendszer, az utas számára külön hangosítással és hangerőszabályozási lehetőséggel, valamint fedélzeti kommunikációs rendszer.

Custom sarok: DFT trike

A hifirendszer kiváló minőségű hangzással rendelkezik

A legtöbb eddig stúdióban fotózott motorral ellentétben a Harley trike-kal alkalmam volt motorozni is egy keveset. Az üléspozíciója a lehető legkényelmesebb, az ülés párnázott, akár egy vezérigazgatói fotel, a markolat a mínusz pár fokos decemberi hajnalon kellemesen melengette a kezemet, a szélvédelem tökéletes volt az élénkebb városi tempóhoz. Menettulajdonságai leginkább egy oldalkocsis motoréra emlékeztettek, annak aszimmetrikus dinamikája nélkül. Ha a hátsó kerekek nem egy magasságban álló szintkülönbségű emelkedőre értek, akkor erőszakosan megrázta első kerekét és kormányát a luxuscirkáló, de ehhez idővel hozzá lehet szokni, ráadásul a bukkanó után úgyis egyenesen megy tovább a gép. Kanyarodáshoz az oldalkocsis vállból ellentartós stílus illik leginkább és viszonylag nagy erő kell hozzá. Ha ezekkel a sajátosságokkal megbarátkozunk, akkor kifejezetten kényelmesnek találjuk, és egy újszerű feelinggel leszünk gazdagabbak. A csúszós, zúzmarás úton is biztonságérzettel töltött el a három kerék nyújtotta stabilitás.

Csak az zavart, hogy eltévedtem az audio rendszer kezelőgombjai között. A rosszkedvű, álmos, náthás emberek között teljes hangerővel bömbölt a Harman-Kardon rendszerből Walter Trout blues játéka. Úgy haladt a luxustrike és a jókedvű zene együtt a városban, mint egy vidám napsugár a jéggé fagyott birodalomban. Amerre járt, felolvadt a jég, felderültek a tekintetek, új emberi kapcsolatok születtek:

- Hé, öcsém! Süket vagy tán? Mit villogsz ezzel az ócskavassal.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár