hirdetés
2009-01-09 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Hell-bent – angol kifejezés. A szótár szerint jelentése elszánt, gátlástalan, kíméletlen, kegyetlen.

    Ami a motor formáit illeti, azok meglehetősen elszántak, elkötelezettek, nem egy kompromisszumkereső stílusvilág, az biztos. Ha a merev vázra, és az erősen peres gumira gondolok, na meg arra, hogy azt a tulajdonos fölfújja vagy két bar-ra, akkor viszont a kíméletlen a megfelelő szó. Különösen, ha a hazai útviszonyokra gondolok. Ha azonban a munka egészét nézem, akkor egészen más szavak jutnak eszembe. Például kiforrottság, következetesség, és egyfajta profizmus, amivel az elképzeléseket megvalósították az építők.



    A megrendelőről legyen annyi elég, hogy a King Machine Choppers egy korábbi sikermunkája keltette fel az érdeklődését az építőműhely iránt. Az bizonyos lett, hogy velük kívánja megépíteni motorját, és azt is tudhatta, hogy radikális gépet akar, mert két dologhoz ragaszkodott: a 360 mm-es hátsó gumihoz, és egy bivalyerős, nagy lökettérfogatú erőforráshoz. Amely ebben a műfajban nem is lehet más, mint Harley, vagy Harley mintára épült tuning blokk. Esetünkben ez az Ultima 127 köbinches, azaz közel 2100 cm3-es blokkját jelenti, amely nem kevesebb, mint 130 lóerővel gyűri az úthengerhez is méltó gumi alá az aszfaltot. A gigantikus erőgyár az S&S cég „Super G” jelű 58 mm-es szívótorkon keresztül lélegző karburátorától kapja az éltető benzin-levegő mixet. A hatalmas hengerek által megtermelt forgatónyomaték 3 colos nyitott Primo Belt primer hajtáson keresztül árad a hatsebességes, jobbos kihajtású váltóhoz. Miután az erőfolyam innen egy úthengerszerű 360 mm széles hátsó abroncsot nyű, 2,5 cm-el kijjebb kellett hozniuk az első lánckereket. Igen, lánckereket, mert bár a váltót szíjkerékre tervezték, azt az építők láncosra alakították át. A 360-as abroncs további problémákat is felvetett, melyet az építés során meg kellett oldaniuk. Például rögtön ott volt a váz kérdése. Mindenekelőtt hadd áruljuk el, hogy a váz eredetileg a South Florida Choppers Extra Long nevet viselő váza, amely a világ leghosszabb kisszériában gyártott custom váza. Ennek az extra long váznak a váltó mögötti teljes részét levágták, és varratmentes, hidegen húzott acélcsőből újraépítették az extra wide gumi igényeinek megfelelően. Az extra gumi extra felnit igényel, ezt meg is kapta a Veld Racing személyében, amelyet eredetileg kétoldalas – tehát egyik oldalon a szíjkerék, másikon a féktárcsa – kivitelben kaptak az építők. A felnit átalakítva - és új agyat gyártva hozzá -  kapták az impozáns egy megjelenésű egyoldalon lévő féktárcsa-szíjkerék változatot. A PM féknyergeket a merev villa jobb szára rejti el a kutató tekintet elől.

    Hasonlóan rejtőzködő az első fék is, mely a teleszkóppárral, és a kiflivel egy kittben érkezett. Gyártója az American Suspension egy minden sallangoktól, de még a megszokott látványelemektől is mentes első futóművet gyártott. A féknyereg a teleszkópszár külső szárában búvik meg, a hozzá vezető fékcső a teleszkópszárban fut, és a kormánykiflin keresztül, valamint a kormány belsejében jut el a kormánymarkolathoz. Hasonló megoldást választottak a kuplungcső elvezetéséhez is.


    A motor egységes stílusának kialakításában hatalmas szerepet játszott a GM Sharper profi lemezmunkája, amellyel a tankot a vázhoz lemezelték, így az úgy tűnik, mintha a vázzal egy elemet alkotna. Az első és hátsó sárvédő kialakítása dupla lemezeléssel készült, a két lemez szélét úgy letörve és összedolgozva, mintha az egy kard, vagy szablya éle lenne. Hadd említsük még meg a dupla bölcsőváz szárainak finom ívelését, amellyel pikk kártyajel formát ölelnek közre.

    A profi lemezmunkák a kormánykiemelőnél folytatódnak, és az ülés-hátsó sárvédő kialakításánál érik el a csúcsot. Maga az ülés eredeti bőrből készült, és olyan pontossággal illeszkedik a számára kialakított mélyedésbe, hogy külön rögzíteni sem kellett. Bevonata eredeti bőr, mintáját speciális szerszámokkal kalapálással alakították ki készítőik, Tapír és Démon. A bőrbe kalapált mintázatot airbrush technikával kontúrozta ki Szabó Erik, aki a motor mesteri fényezését, és grafikáját is mívelte cégével, a Paintbox Airbrush Workshopal.



    A Hell Bent méretei nem hétköznapiak, és ez azt sugallja, hogy tulajdonosa sem hétköznapi alkatú figura. Legyen elég annyi, hogy a 186 cm magas építő, Ákos úgy éri el kinyújtózva a kormányt és a lábtartót, hogy mögötte van még vagy húsz centiméternyi üres ülés…





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár