hirdetés
2008-11-21 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Golub László tavaly debütált egy igen sikeres munkával. Úgy tűnik, a tehetséges építő évente elkészül egy sikermotorral. Ismerkedjenek meg az Iron Farm legújabb munkájával.



    Az Apokalipszis Lovasa, Predátor, Treblinka és még ki tudja miféle gonosz nevek kerülnek elő (halálfej-grafikák mellett), ha valamelyik motorépítőnek el kell neveznie egy-egy újabb teremtményét. A legtöbb név nem személyes élményekből táplálkozik – hála Istennek – így a névalkotás csak egy kis incselkedés a Gonosszal. Mert hát úgy messziről, biztonságból azért azt lehet. A rácson keresztül meg merjük húzgálni az oroszlán bajszát, ha meg szabadon lenne… nos, akkor meg nem húzgálnánk. Ezt úgy kell lefordítani, hogy a jólétben vonzó dolog lehet „polgártpukkasztani”, ha meg abban a világban élnénk, amelyből a neveket választjuk, akkor meg majd’ megőrülnénk az olyan dolgokért, amelyek az élet derűsebb oldaláról szólnak. Most bemutatandó motorunk neve – Az Ördög Lova – kivételt képez, hiszen személyes tapasztalat szülte, nem a jólét unalma: amikor gazdája felült az éppen frissében elkészült motorra a próbakör után így kiáltott fel:
- Olyan makrancos, akár az ördög lova!

    Nem tudhatjuk, milyen tapasztalatokat szerzett Baranyai Tamás ez ügyben, lehet, hogy képzett pokolzsoké, felkiáltása mindazonáltal igen szemléletes. Az elkészült motort – hogy úgy mondjuk – szokni kell.
Építőjének – az egyre ismertebb Golub Lászlónak  - egyértelmű hitvallásról tett tanúbizonyságot:
- Egy showbike legyen radikális! És a radikális felfogásban készített motorokat bizony szokni kell, amennyiben motorozni akarunk velük.


    Golub Laci a lapos, széles gumival rendelkező motorokat szereti igazán, ha csak teheti, ilyet épít. Hasonló szellemben készült tavalyi bemutatkozó munkája is, a szintén nagy sikereket bezsebelő ( Devils Motorépítő Bajnokság Radikális kategóriájának első helyezése) Victory blokkos gépe is. A nagykanizsai építő munkáit általában nem előzik meg tervrajzok, a motor képe a fejében él, és elkészülte közben nyeri el végleges formáját. Így volt ezúttal is. Legelőször a kormánynyak helyzetét fixálta, majd meghajlította hozzá az elképzeléseihez leginkább illő vázat. A szimpla bölcső verziót választotta, amelyet vascsőből alakított ki. A kör keresztmetszetet unalmasnak találta, így belemezelte a vázcsövet és amolyan triovál formát hozott létre. Ínyenc megoldás, hogy a váz keresztmetszete folyamatosan változó, sőt a legmélyebb pontján „ekébe” megy át. A motor építési módját illetően az alapelképzelés fő eleme volt, hogy nem lesznek csavarozott alkatrészek, a váz, a tank és a burkolat hegesztéssel kacsolódik egymáshoz, az egész motor egységet alkot, mintha csak egyetlen darabból állna. Erőforrásul egy 127 köbinches, vagyis közel 2100 köbcentis Harley Evo platformra épült Ultima blokkot választottak, az erőfolyam 3 colos nyitott BDL primer hajtáson keresztül jut el az ötsebességes hagyományosan baloldali kihajtású Ultima váltóhoz.


    Ez eddig rendben is lenne, de nem látszik, hogy a váltót kijjebb helyezték volna, pedig a szekunder hajtás lánca nem kisebb, mint 300-as hátsó gumit viselő felnit forgat meg. Ha levesszük az ülést, kivesszük az akkumulátort, akkor egy igazi golubi huncutságra bukkanunk: a szekunder hajtás egy köztes tengelyre szerelt lánckereket hajt meg, amely a mellé szerelt másik lánckeréken keresztül egy újabb láncon hajtja a hátsó kereket. Arra is fény derül, hogy miért nem látunk féket a hátsó keréken. Azért, mert nem azt, hanem a közbülső lánckereket fékezi meg Ducati 996-os féknyerge. Említést érdemel még a kormány, amely nagyon letisztult formájú, vonalvezetését nem zavarják meg különféle kábelek és bovdenek, hiszen minden a belsejében fut a belső hidraulikus kuplungnak, és a szintén belső gázadapternek köszönhetően.

    Ha már Ördög Lova, akkor lóságát, de leginkább ördögiségét a fényezéssel is kifejezésre kell juttatnia, ezt a pokol lángjainak mesteri illusztrálásával meg is tette Szittár Tóni, zalaegerszegi fényező.

    Az Ördög Lova már születésének évében bezsebelt egy halom elismerést. A Devils MC által rendezett motorépítő bajnokság radikális kategóriájának első helyezését, a „Legjobb kézimunka” és a „Legjobb fényezés” külön címek mellett a Rod&Custom Show közönségdíját is begyűjtötte.




FeR1
2009-11-24 23:48:06

Nem vagyok elragadtatva az ilyen módon épített motoroktól, de ez vmi szenzációs. Nekem nagyon tetszik, a névválasztás is jól sikerült.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár