hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

A szükséges plusz

Ahhoz, hogy jobb eséllyel kerüljük el a baleseteket, némi plusz oktatásra is szükségünk lesz. A Honda világszerte nagy energiát fordít erre, mostantól már Magyarországon is.

Balesetmegelőzés: Honda MVO


Mit takar a Honda Motorkerékpár Vezetéstechnikai Oktatás (MVO), mit fognak oktatni?

A Honda MVO egy olyan egyedülálló elméleti és gyakorlati képzési rendszer, aminek a tematikáját és felépítését a Honda közel 40 éve dolgozta ki, és fejlesztette tovább folyamatosan. Magyarországon most jelenik meg először ez a különleges és kiforrott oktatási módszer, amivel a motorkerékpár biztonságos használatának és vezetésének helyes módszerét tanítjuk elméleti és gyakorlati módszereken keresztül.

Mi a célja az oktatásnak, hogyan jellemeznéd azt?

Elsődleges célunk a motorkerékpárosokat érintő - motor vezetéstechnikára visszavezethető - közúti veszélyhelyzeteknek, ezáltal a balesetek számának is jelentős csökkentése a motorvezetők vezetési kultúrájának és gyakorlati képességeinek fejlesztése útján. Ahogy a Honda alapvető filozófiáját is, úgy az oktatás egészét is a biztonság hatja át. A mottónk: "Az Ön biztonsága, a mi küldetésünk!"

Milyenek az eddigi külföldi tapasztalatok?

Világszerte már 16 országban 23 olyan oktató központ üzemel, amely a Honda említett képzési tematikáját használja. Az oktatásokon 1971 óta - amikor a Honda központilag útjára indította vezetéstechnikai tevékenységeit - összesen eddig közel 6 millió motorkerékpáros vett részt. Minden országban és helyszínen rendkívüli népszerűségnek örvend ez a színvonalas közérdekű szolgáltatás.

Kik hozták létre a Honda MVO-t Mo.-on?


Az oktató központot a Honda Hungary Kft és a SiLverKart Budapest Gokart és Szabadidőközpontot üzemeltető N-Vogue Kft alapította közös stratégiai együttműködésben, melyet az ORFK-OBB és a Generali a Biztonságért Alapítvány is nagymértékben támogat.

Hány oktató lesz, és hol képezték ki őket?

Összesen három oktatóval indítjuk a magyarországi oktatást, akiket Szingapúrban képeztek ki egy különleges instruktori tanfolyamon. A kiképzést a Honda japán központjából érkezett tapasztalt vezető-instruktor irányította.

Balesetmegelőzés: Honda MVO
  A Honda világszerte nagy erőket fordít a motorosok vezetéstechnikájának fejlesztésére. Végre hazánkban is meghonosították az 1971 óta fejlesztett tréninget.
 
Módosítás nélkül fogják alkalmazni a Honda központi oktatási tematikáját?

Természetesen nem. Komoly munkát fordítottunk az eredeti tematika és módszertan magyarországi implementálásába, és a helyi viszonyoknak megfelelő testre szabásába.

Milyen az oktatások felépítése, időtartama és részvételi létszáma?

Az oktatást úgy építettük fel, hogy a későbbiekben különböző szinteket kínálhassunk a Vendégek képzettségéhez és tapasztalatához illeszkedően. A felsőbb szintek egymásra fognak épülni, és a megelőző szintek elvégzése után lehet majd jelentkezni azokra. Az oktatások alapvetően 2 napos időtartamúak lesznek, oktatásonként maximum 10 fő részvételével.  
 
Balesetmegelőzés: Honda MVO 
A hazai oktatók egyike a neves stuntrider, Szabó Ákos (jobbra).

Milyen motorokkal és felszereléssel folyik majd a képzés?


A motorokat és a kötelező védőfelszereléseket (bukósisak, protektorok) minden esetben az MVO bocsátja a Vendégek rendelkezésére. Minden oktatómotor speciálisan felkészített, bukócsövekkel ellátott új Honda motorkerékpár. A következő típuok lesznek elérhetők: CG125, CBF250, CBF500.

Ki a célközönség, kinek ajánlják az oktatást?

Elsősorban fontos hangsúlyoznunk, hogy nem csak Honda motorral rendelkezőknek szól a tanfolyam! Minden motorkerékpárost szeretettel várunk, aki egy kicsit is úgy érzi, hogy érdekes lehet számára az oktatás által kínált vezetéstechnikai továbbképzés. Bizton állíthatom, hogy a gyakorlati feladatok között mindenki megtalálhatja a számára érdekes fejlesztendő területet, legyen ő egy jogosítványát frissen megszerző vagy már hosszú évek óta motorozó tapasztalt motoros. Ráadásul a tanfolyam részvételi díját is úgy állapítottuk meg, hogy a lehető legszéleseb körben legyen elérhető a motorosok között. Akár minden szezon előtt, mintegy "felfrissítem a tudásom" gondolat is működőképes lehessen. Nemzetközi tapasztalatok alapján kifejezetten hasznos a gyakorlati rákészülés minden szezon elején!

Mivel lehet gazdagabb egy oktatást elvégző Vendég?

A rögzített oktatási tematika által előírt gyakorlatok közül az oktatók minden esetben megpróbálják egyénre szabva hangsúlyozni azokat a területeket, amelyek fejlesztésének a leginkább szükségét látják. Az oktatás segítségével Vendégeink alaposan megismerhetik, és utána magabiztos szintre emelhetik a még fejlesztésre váró motoros vezetéstechnikai képességeiket.

Hol található az oktatás?

Budapesten a X. kerület Kozma u. 3. szám alatt, a SiLverKart Budapest Gokart és Szabadidőközpont területén, ahol minden infrastrukturális körülmény és eszköz adott nagyon magas színvonalú szolgáltatások nyújtásához.

Miért pont egy Gokart és Szabadidőközpont ad otthont az oktatásnak?

Mert a SiLverKart-ot üzemeltető N-Vogue Kft a közeli és távoli jövőben egyaránt jelentős szerepet szeretne vállalni a magyarországi közlekedés-biztonság javítását célzó társadalmi erőfeszítésekben. Ezen törekvéseit megalapozandó, már évek óta fontos együttműködő partnere az ORFK-OBB-nek.

Miért csak most alakult meg az oktatás?

A Honda Hungary Kft már régóta keresi a megfelelő adottságokkal, helyszínnel és létesítménnyel rendelkező üzleti partnert az oktatáshoz, de csak tavaly sikerült rátalálnia az N-Vogue Kft-re és ideális elhelyezkedésű szabadidőközpontjára, amely Budapest szinte mértani közepén található.

Hogyan és mikortól lehet jelentkezni az oktatásra?

Előreláthatólag március végétől lehet jelentkezni képzéseinkre internetes honlapunkon keresztül. Szeretettel várunk minden érdeklődő motorost!
 

A Honda Motorkerékpár Vezetéstechnikai Oktatás honlapja: www.safety-hungary.hu




Négy kérdés Kiss Csabához, az ORFK-OBB alezredeséhez:


Mik az OBB aktuális célterületei és miért?

Működésünk irányvonalai minden évben a következő főbb területek: gyorshajtás megelőzése; ittas vezetés elleni fellépés; gyermek balesetek megelőzése; passzív biztonsági eszközök (biztonsági öv, gyerekülés, bukósisak stb.) használata; gyalogos és kerékpáros balesetek megelőzése. Tavaly ezeken felül egy viszonylag új területtel, a motorkerékpáros balesetek megelőzésével bővítettük tevékenységi körünket, mert nagymértékben kezdett növekedni a magyarországi motorkerékpárok állománya és ezzel párhuzamosan a motorkerékpárosok által okozott balesetek száma is. A motorkerékpáros balesetek megelőzésével kapcsolatos ilyen irányú tevékenységeinket idén még tovább szeretnénk fokozni.

Milyen tevékenységeket folytat az OBB a motorkerékpáros baleset-megelőzésért?

Egyebek közt:
1) Átfogó propaganda kampányt irányítunk, amellyel szeretnénk felhívni a figyelmet a biztonságos és balesetmentes közlekedés fontosságára.
2) Aktív módon részt veszünk nagy tömegeket vonzó motorkerékpáros találkozókon és rendezvényeken, ahol a balesetmentes közlekedést népszerűsítjük.
3) Saját kezdeményezésként, első alkalommal 2007-ben meghirdetettük motoros nyílt napunkat a Hungaroringen, amit idén is megtartunk, és a jövőben szeretnénk hagyományt teremteni vele.
4) Támogatunk olyan közcélú balesetmegelőző kezdeményezéseket, mint például jelenleg az egyik legjelentősebb vállalkozást, a Honda Motorkerékpár Vezetéstechnikai Oktatást.

Miért támogatja az OBB a Honda Motorkerékpár Vezetéstechnikai Oktatást?

Örömmel vállaltuk az együttműködést az említett vállalkozással, mert az oktatás tematikáját és koncepcióját biztosító Honda vállalat elkötelezetten támogatja a biztonságos közlekedést, és a vállalkozás társadalmi felelősségvállalási céljai is tökéletes összhangban vannak az OBB céljaival.

Milyen eredményeket vár az OBB 2008 végére?

A balesetek számának jelentős csökkenését, a motorkerékpárosok gondolkodásának és közlekedési moráljának a biztonságos közlekedés irányába történő határozott változását, valamint a motorkerékpárosok és autóvezetők kapcsolatának javulását. Szeretnénk, ha az autóvezetők fejében a motorosokról (főként robogósokról) kialakult negatív kép is lényegesen megváltozna.









A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár