hirdetés
2009-07-07 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Fényezése, stílusa az 50-es évek Amerikáját, a rockabilly és a hotrod születésének időszakát idézi.

Cikkünket helyesbítéssel kell kezdenünk, ugyanis legutóbbi cikkünkben szereplő streetfighter motorunk bemutatásakor vétkes nemtörődömségünkben Streetfighter Fanatics-nak neveztük a motort rendelkezésünkre bocsátó baráti kört. Nevük helyesen: Streetfighters Fanatic. Bosszantó hiba, melyért elnézésüket kérjük. Persze szép csendben hallgathattunk volna tévedésünkről, de egyrészt a belénk nevelt erkölcsi rend – másrészt pedig az a tény, hogy ismét köreikből választottunk bemutatandó motort – az igazság megvallására késztetett minket.

A jeles társaság következő motorja egy valódi rockabilly motor, egy Katana, gazdája pedig egy valódi rockabilly srác, Kosztya. Csak így, röviden, Kosztya. Van persze rendes vezeték- és keresztneve is, de úgy legfeljebb az édesanyja ismeri, így mi is a Kosztyánál maradunk.

Suzuki Katana átépítés

A manapság a streetfighter kiállítások sztárjának számító hotrod motor őse, egy akkor még eredeti – és romos – állapotban lévő Suzuki GSX 750S Katana, 2001 őszén kezdte meg szépséges átalakulását. Első körben az eredetileg 19/18 colos kerékpárosítás helyett a sportosabb gépekhez jobban illő, 17/17 colos párost és fekete-króm fényezést, valamint egy Ducati 916-os ülését és farokidomát kapta. Kosztya hamarosan úgy érezte, hogy ennél jobban és finomabban átalakított gépet szeretne birtokolni, így az átépítés folytatódott.

Ducati ülésidom a Katanán
A Ducati ülésidom remekül harmonizál a motor egészével

Az első kereket egy 1200-as Suzuki Bandit kormánykiflijeibe fogatott Bandit teleszkópok vezették, hátulra pedig Kosztya megvett egy barátja által készített alumínium lengővillát. Na, ez egy érdekes darab: eredetileg GSX-R1100-asé volt, melyet tulajdonosa, Kosztya barátja, Dobos József szánt a saját 110-es turbós Katanája számára. Az alumíniumvillát alul-fölül mintegy szimmetrikusan kimerevítették és az eredetileg fölül lévő féknyeregtartó konzolt egy tükörképszerű alsóval is kiegészítették, így meglehetősen sajátos kinézetű fékrendszer jött létre. A módosított lengővilla egyébként 10 centiméter hosszúságban állítható keréktengelytávot eredményez.

Egyedi lengővilla és Supertrapp kipufogó
Egyedi lengővilla és Supertrapp kipufogó

A GSX-R lengővilláját szándékosan úgy alakították ki, hogy megmaradhassanak a Katana hagyományosan két oldalra szerelt hátsó rugóstagjai, melyekről a tulajdonos semmi esetre sem akart lemondani. A képet a kipufogórendszer módosítása tette teljessé. A Yoshimura leömlőket egy börzén szerzett, Supertrapp-szerű dob egészítette ki.

Módosított Suzuki Katana fejidom
Katanás, mégis teljesen újszerű fejidom

A következő fázisban a Katana fejidomát vették kezelésbe. Az eredeti műanyag burkolatot vágták, melegítették, hajlították, így jött létre a Katana-stílusjegyeket hordozó, mégis újszerű fejidom, mely Highway Hawk foncsort foglal magába.
A streetfighteres üléspozíció megteremtése érdekében az egyre szépülő motor Fehling kormányt, Kellerman kormányvégindexeket, mart tükröket és esztergált markolatokat kapott, nincs viszont műszerfala, mindössze egyetlen olajnyomás-visszajelző LED-et találunk rajta.

Suzuki Katana és tulajdonosa
A Katana és boldog tulajdonosa

A rockabilly hatás amúgy is legfeltűnőbb sajátossága egyszerű, letisztult formája, melyet a váz kismértékű átalakításával értek el. Az ülésidom alatt bújik meg az akkumulátor és az összes elektronika, így az ülés alatti vázháromszög üres és szellős maradhatott. Építéskor eltávolították a gyári karburátorsor előtt lévő szintén gyári műanyag airboxot, így itt is kitisztult a tér, semmi nem áll a pillantás útjába. Az első lábtartói GSX-R-ről, a hátsók SV 1000-ről valók, tankja eredeti maradt.
A rockabilly motor létrejöttéért köszönet illeti meg a Streetfighters Fanaticot – azon belül is Szikora Andrást –, Balogh Jenőt, aki az összeszerelésben segített, Dobos Józsefet, a lengővilla atyját és a tulajdonos Andrea nevű (volt) barátnőjét kitartásáért.

Címkék:  custom sarok , suzuki , katana , streetfighter



FeR1
2009-12-07 19:50:29

Hmm...hangulatos gép.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár