Alrovat - Menetpróba

Menetpróba: Triumph Speedmaster

Mi történik, ha egy angol gentleman Amerikába költözik? Valószínűleg csudabogár lesz, angol marad, de valamennyire amerikanizálódik is.

Jogsigyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a superbike-világbajnokságot, az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a superbike-vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap-, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Túraékszer - MV Agusta Turismo Veloce

MV Agusta... máshol népszerű, ismert, ott van a motoros köztudatban. Itthon az egzotikumok közé sorolják, az utakon alig látni. Évekig nem volt normális hazai képviselete, kiegyenlítetlen tartozások ide-oda, szervizháttér és márkamenedzselés zéró. 2016 decembere óta hivatalosan is új kezekbe került a patinás márka, és ez remélhetőleg ad még egy esélyt itthon az MV Agustának.

Száguldás Vespa Szerelem - Vespa Primavera 125 ABS

A Primavera név nem új a Vespa világában. Az 1968-ban debütált ős az egyik legtovább gyártott és legjobban kedvelt modell volt az olasz gyártó története során. Kicsi, agilis, briliáns motorjával forradalmat hozott a robogógyártásban. A Primaverát 1982-ig megszakítás nélkül gyártották, így a Vespa történelmének egyik legnagyobb értékesítési sikere lett.

Egy cseppnyi élvezet - Benelli TNT 125

Meglepetésként ért a hír, hogy a TNT125-öt is tesztelhetjük olaszországi kiruccanásunk során. Bár rögtön megfogott a mókás, olaszos formavilága, voltak aggodalmaim, hogy mennyire lesz vicces a TRK502-es endurókat kergetni ezzel az aprósággal. Csattanós választ kaptam a kicsitől.

RALLY MINOR - Honda CRF250 Rally

A motorozásban az a jó, hogy sok mindent lehet benne élvezni, attól függően, hogy kinek mi a fontos. De a legtöbb motoros életében eljön a pillanat, amikor az egyszerűség, a könnyedség, a sokoldalú felhasználhatóság lesz a fő szempont. Üdvözlégy CRF250.

Urbánus megoldás - BMW R nineT Urban G/S

A BMW motorokhoz kötődő viszonyom mindig is egy különleges kettősséget hordozott magában. Gyerekkoromban a veteránversenyeken, a depóban sétálgatva szájtátva mustrálgattam a régi bokszerremekeket, ugyanakkor a márka akkori kínálata leginkább csak a különleges kialakítású és elnevezésű (palalever, telelever) futóművükről, aszimmetrikusságukról szólt számomra, vonzalmat nem éreztem irántuk. Viszont eljött életemben az a pillanat, amikor őszintén tudtam lelkesedni egy bokszer BMW-ért és igazán vágytam rá, hogy én kaphassam meg őt pár napra!

Fura fiú - Yamaha SCR950

Amikor először megláttam ‒ talán a milánói kiállításon ‒, azt kérdeztem, hogy jééé, mit keres egy Sportster a Yamaha-standon? Mert oldalnézetből olyan Sportster roadsteresnek tűnt. Persze aztán a szemlélő felfogja a részleteket, és kiderül, hogy ez nem egy Spori, hanem egy Yamaha XV950, de az is átalakítva, tehát egy SCR950.

CSAK CSINÁLJÁTOK MEG! - Yamaha T7

Yamaha T7. Az exkluzívan csak a Motorradnak kipróbálásra felajánlott prototípus képezi az alapját a Yamaha XT660Z Ténéré legitim utódjának. Első benyomásunk: kiváló potenciál, nagyon élvezetes motor.

Meghívó a klubba - Triumph Street Twin

Gyors egymásutánban volt szerencsém kipróbálni két múltidéző Triumph-ot, ami önmagában is öröm, de az igazi érdekesség, hogy az aktuális kínálat két végpontját képviselte a két motor. A Thruxton R tesztje szerelemmel végződött, nézzük, mit mutat a Street Twin.

Sehová és mindenhová - Husqvarna 701 Supermoto és 701 Enduro

Ahogy az várható volt, a KTM 690-es blokkjával együtt a Husqvarna meglehetősen friss utcai modelljei, a 701 Supermoto és a 701 Enduro erőforrása is megújult 2017-re. Ez persze elsősorban az Euro4 életbelépése miatt történt, de ha már úgyis dolgozni kellett a blokkon, a normák megkívánta kötelezőn túl is belemélyedtek a munkába.

Racer again - BMW R nineT Racer

Zseniális terv volt, és úgy néz ki, nagyon bejön. Egy platform, öt eltérő karakter, és ehhez nem kellett semmi újat kitalálni. Ismerjék meg a legszebbet, aki generációktól függetlenül mindenkinek tetszik.

Csiszolandó gyémánt... - Benelli TRK 502

A Benelli név hallatán mindig valami sportos, egzotikus motor jelenik meg szemeim előtt, a gyár dicső múltjának köszönhetően. A nehéz helyzetből, kínai segítséggel kilábaló cég azonban új irányok felé (is) vette az irányt, így elsőként a TRK 502 névre keresztelt túraendurójukat próbálhattuk ki, csodálatos olasz vidékeken.

#be a racer - Aprilia Tuono 125

Az Aprilia történelme során őrületes sikereket aratott a kis köbcentis, versenyszellemmel átitatott motorjaival. A noalei marketingesek és fejlesztők mindent megtesznek azért, hogy ez így is maradjon. Idén mindjárt kettővel, a frissített RS 125-tel és az új modellként felélesztett Tuono 125-tel örvendeztették meg a legfiatalabb racereket.

Hány bőrt lehet? - BMW R nineT Pure

Nagyon jó ritmusban kapott fel a BMW a retró hullám hátára, amikor 2014-ben bemutatta az R nineT-t. Ráadásul úgy, hogy nyitva hagyta a modellkoncepció fejlesztési útját. Jönnek is az újabb és újabb verziók.

Második nekifutás - Harley-Davidson Street Rod 750

Egy újabb Harley-Davidson a fiatalabb generációknak. Friss dizájn, újszerű megközelítés. Egy motor, amit valójában a motorosok terveztek, álmodtak meg maguknak.

A földönkívüliek velünk élnek - KTM 1090 Adventure R és 1290 Super Adventure R

Sokszor hallunk olyan történeteket, amelyek arról szólnak, hogy a föld bizonyos pontjain titkos laboratóriumok működnek. Ezeken a helyeken komoly kísérletek zajlanak, amelyekben földönkívüli technológiákat alkalmaznak.

A hosszú élet titka - Moto Guzzi V7 III Anniversario

Hogy igaz, vagy sem, a 90 fokos V motort eredetileg egy új Fiat kisautóba szánták, mégis ez lett a márka legfőbb ismertetőjegye. 50 évvel később a Moto Guzzi bemutatta az újkori V7 harmadik generációját. A fejlesztés komoly kihívás, hiszen egy legendás múltú modellről van szó, amely egyben 2009 óta a márka legjobban fogyó típusa.

A SIKER KOVÁCSA - Kawasaki ZX-10RR

A Kawasaki úgy tervezi, hogy továbbra is tarol majd a superbike-világbajnokságon. Homologizációs modellként jön az 500 darabra limitált szériájú, részleteiben még jobban kihegyezett ZX-10RR, amellyel az aragoni GP-pályán ismerkedhettünk meg közelebbről.

A Főnix felszállt

Az utóbbi években a Gas Gas komoly anyagi nehézségekkel nézett szembe, olyannyira, hogy sajnos eljutottak a gyár bezárásáig is. Végül sikerült szakmai befektetőt találniuk, a szintén spanyol Torrot elektromos motorgyártót.

Korábbi cikkeink