Alrovat - Ízelítő

Menetpróba: Husqvarna Vitpilen és Svartpilen 401

Van egy sejtésem, hogy a világ összes motorgyárának van egy titkos részege, mindenhol ugyanazzal a feladattal. Megmenteni ezt a lassan kihalásra ítélt fajt, a motorost. Ki kell agyalniuk, milyen módszerrel, technikával gondoskodjanak a világ motoros jövőjének fenntartásáról, hogy ne jussunk a kakapók, vagy még rosszabb példát véve a kacsacsőrű emlős sorsára.

ASZFALT-CSISZOLÓ - Indian Scout Bobber

Az Indian Scout családja kibővül, oldalán immár a Bobbert is megcsodálhatjuk. Műszakilag szinte ugyanolyan, megjelenésében visszafogottabb, színében a fekete dominál. Vajon ez elég egy új menetélményhez?

Oroszlánkölyök - Benelli Leoncino 500

Pontosan 66 évvel az első Leoncino (olaszul: oroszlánkölyök) után a Benelli ismét ezzel a névvel épít motort. Menetpróbánkból kiderül, hogy a kínai gyártású kéthengeres igazi vadállatként vagy kedves kiscicaként viselkedik.

FRISS JOGSI - 48 LE-s motorok

Vajon mivel jobb indítani: egy eleve 48 lóerős motorral, vagy egy nagyobb teljesítményűvel, ami mesterségesen vissza van fojtva? Lássuk, miben különbözik egymástól a cikkben szereplő hat motorkerékpár!

Önuralom - Yamaha MT-09

Van néhány motor, amely olyan rossz magatartást hoz ki az emberből, amire nincs magyarázat. A legnyugodtabb, legmegfontoltabb háromgyerekes családapából is előtörnek állatias ösztönei, a józan, jogkövető magatartás fenntartásához komoly önkontroll kell.

A LEGJOBB, AMI A KÖZÉPKATEGÓRIÁBAN TÖRTÉNHET

KTM 790 Duke. Régóta vártuk, végre hamarosan piacra kerül. A KTM teljesen új középkategóriás naked modellje sok területen szeretne új mércét felállítani a 10 000 euró alatti szegmensben. Az exkluzív Motorrad-menetpróba elsőként ad információkat a vadonatúj kéthengeresről.

Már nem néző, még nem zenész - Piaggio MP3 LT 500ie Business

Ahogy a zenészek szokták ugratni a dobosokat, úgy aposztrofálható a Piaggio motoros triciklije is, ami már nem autó, de még nem is motor. Három keréken szép az élet? Majd meglátjuk!

High by vagyis Háj báj - Harley‒Davidson Fat Boy

Mese nincs. A Fat Boy a Harley‒Davidson modellpalettájának az egyik legnépszerűbb darabja. Mindig is egy ikon volt. Nem lesz ez másként az alaposan megújított Fat Boyjal sem.

Ízelítő: AlpenMasters - Adventure

Univerzális karakterükkel a túraendúrók mintha csak az alpesi utakra termettek volna. A sok célra alkalmas magas motorok valóban kiválóan teljesítenek a hegyek között - ezért sokkal gyakrabban találkozunk velük, mint mormotával és havasi gyopárral.

Ízelítő: Harley–Davidson Softail modellek 2018

Röpködnek az evolúciók, revolúciók, projektek, csak úgy kapkodjuk a fejünket. A Harley‒Davidsonnál folyamatosan projektekben vannak, alig voltunk túl a Rushmore projekten, máris itt volt a Milwaukee Eight erőforrás ‒ egyből két verzióban, miszerint 107 és 114 köbinch ‒, most pedig nem kisebb dologgal állunk szemben, mint „a vállalat történelmének legnagyobb termékfejlesztési projektjével", amely során nyolc vadonatúj Softail modellt mutatnak be 2018-ra.

Supermotónak látszó Dorsoduro

A fotózáskor a motor körül sétálgatva elemeztük a gépet, próbáltuk beszorítani valamelyik kategóriába. Supermotonak nem supermoto, funbike kategória már nagyjából nincsen. Akkor mi? Hypermoto? De kell-e tudni szigorúan kategórizálni valamit ahhoz, hogy jó legyen? Nem feltétlenül, kövessük inkább az Üvegtigrisben elhangzott analógiát, „a Wartburg azért jó, mert nagy, a Trabant meg azért, mert kicsi... „ A Dorsoduro meg azért, mert olyan, amilyen.

Jogsi gyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a Superbike világbajnokságot az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a Superbike vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Csak egy kis LÁZADÁS - Honda CMX500 Rebel

Nem árulunk zsákbamacskát. Rögtön az elején megmondjuk, ezt a motort nem szívesen adtuk vissza, de akkor még azt is hadd mondjuk el, hogy nem a kinézetébe szerettünk bele. Legalábbis nem egyből.

Alpen Masters - POWER NAKEDEK

48-szor visszaváltasz egyesbe, 48-szor majdnem megállsz. Közben szinte soha nem tekerheted fel teljesen a gázt, nem éred el a maximális fordulatot, de a motorodra mindig tisztelettel tekintesz. Ezek a power nakedek nem valók a Stilfser Jochra - pedig mintha kimondottan ide készültek volna.

A legújabb közép

A Z900-zal a Kawasaki az egyliteres lökettérfogat közelébe terjeszti ki a középosztályt. Vajon ezzel a soros négyes visszavág a háromhengeres Yamaha-dominanciának? És vajon a Suzuki GSX-S750-nek és a Triumph Street Triple S-nek elegendő 765 köbcenti ahhoz, hogy méltó ellenfelük legyen? Hol áll ebben a mezőnyben a nemes Brutale 800? Egy géposztály újradefiniálása.

Benelli TRK 502

Csiszolandó gyémánt...

Ízelítő - BMW R nineT Pure

(Divat)hullámlovaglásból ötös

Suzuki GSX-R1000R

A Suzuki hosszú évekig csak takaréklángon folytatta a GSX-R1000 fejlesztését, míg a konkurencia hatalmas lépésekkel haladt előre. Most a könnyűépítésű szupersportgépek feltalálói egy teljesen új konstrukciójú motorkerékpárt mutattak be, amely azonnal egyértelművé tette, hogy nagyobb ambíciói vannak annál, mint hogy csupán felzárkózzon a többiekhez vagy éppen csak folytasson egy dicsőséges tradíciót.

Korábbi cikkeink