Alrovat - Suli

Mocskosan jó dolog – Safety-Hungary dirt tréning

Nem véletlen, hogy Valentino Rossi dirt pályán edz. Állítása szerint ott lehet a legjobban megtanulni a megcsúszó motor irányítását. Mégsem a versenypályán a legveszélyesebb a tapadás elveszítése, hanem közúton – legalábbis abban az esetben, ha nem tudjuk, mit kell tenni ilyenkor.

Fotósuli VII.: Képjavítás - utólag

A Fotósuli befejező részében azt mutatjuk be, hogy mit tehetünk, ha mégsem úgy sikerült, ahogy elterveztük? Javítsuk képeinket utólag!

Fotósuli VI.: Mit fotózzunk?

Vegyük úgy, hogy már ismerjük az alapokat, mint rekeszátmérő, zársebesség, mélységélesség, harmadolási szabály stb. És akkor jön a nagy kérdés…

Fotósuli V.: A kompozíció

A kompozíció latin eredetű szó, eredeti jelentése: összerakni. Kezdetben a grammatikában használták, a szavak összerakására utalt, majd meghonosodott a különböző művészeti ágakban is, azt jelezve, hogy a művész alkotóelemekből – esetünkben – képelemekből állítja össze alkotását.

Fotósuli IV. - Perspektíva, gyújtótávolság

A mélységélesség tanulmányozása után figyelmünket a gyújtótávolság és a perspektíva viszonyára koncentráljuk.

Fotósuli III.: A mélységélesség titka

Most már mindent megtudnak Olvasóink a mélységélesség titkairól. De jönnek az újabb fogalmak.

Fotósuli II.: Fényképezési alapismeretek 2. rész

Zársebesség, mélységélesség és egyéb titkok. Ha tudatosan alkalmazza a különböző beállításokat, sokkal jobb képeket fog készíteni.

Fotósuli I.: Fényképezési alapismeretek

Sorozatunkban megismerheti a fényképezés alapelveit, így csodálatos képekben örökítheti meg motoros élményeit.

Off-road iskola VII. rész: Mandinerből könnyebb

Már csak egy fő alapgyakorlatunk maradt. A döntött fordulók, azaz a mandinerek kanyarvételének elsajátítása.

Off-road iskola VI. rész: Mélynyomos kanyarok

Az eddigi gyakorlatok elsajátításával már élvezhető sebességgel róhatjuk köreinket kedvenc pályáinkon. Ekkor szokott eljönni az ideje, hogy más, rangos terepre is ellátogassunk

Off-road iskola V. rész: Ugráshatár II.

Legutóbbi leckénkben az ugratás különböző formáit gyakoroltuk, amivel megalapozhattuk a biztonságos repülést. Most szót ejtünk arról is, mi van akkor, ha nem tervezett malőrök jönnek a képbe, illetve belemegyünk egy kicsit komolyabb ugrástechnikába.

Off-road iskola IV. rész: Ugráshatár

Cikksorozatunk első három része segítségével az alapokat megtanultuk, jöhetnek végre a finomságok. Az ugratás volt az utolsó feladatunk, ami már élvezhetővé tette a befektetett edzést. Most jönnek azok a helyzetek, amikor nem tudjuk 100%-osan az alaptartásokat használni.

Off-road iskola III. rész: Motorkezelés állva

Cikkünk első két része segítségével már elsajátíthattuk a motorkezelési alapokat. Megtanultunk ülő testhelyzetben kanyarodni, gyorsítani, fékezni és elsajátítani a kuplung helyes használatát. Most továbblépve álló testhelyzetben kell megtanulnunk, amit eddig ülve már begyakoroltunk.

Off-road iskola II. rész: A kanyarodás alapjai

Üdvözlünk ismét az iskolában! A második lecke a kanyarodás. Amennyiben az első feladatunkat sikerrel begyakoroltuk, akkor megtanultuk a kuplung és a gáz használatát, a határozott fékezést, valamint a helyes üléspozíciót. Most az egyenes végén való visszafordulás következik.

Off-road iskola I. rész: Kereket fel

A motorsportokról sokan azt gondolják, hogy csak húzni kell a gázt, a többit a motor megoldja. Ez a cikk azoknak szól, akik ennél egy kicsit nagyobb rálátással bírnak és szeretnék megtanulni a pontos motorkezelési technikákat. Oktatónk a sokszoros magyar motokrossz és enduro bajnok Grillmayer Gábor.

Korábbi cikkeink