Alrovat - Új-motor teszt

High by vagyis Háj báj - Harley‒Davidson Fat Boy

Mese nincs. A Fat Boy a Harley‒Davidson modellpalettájának az egyik legnépszerűbb darabja. Mindig is egy ikon volt. Nem lesz ez másként az alaposan megújított Fat Boyjal sem.

Fura fiú - Yamaha SCR950

Amikor először megláttam ‒ talán a milánói kiállításon ‒, azt kérdeztem, hogy jééé, mit keres egy Sportster a Yamaha-standon? Mert oldalnézetből olyan Sportster roadsteresnek tűnt. Persze aztán a szemlélő felfogja a részleteket, és kiderül, hogy ez nem egy Spori, hanem egy Yamaha XV950, de az is átalakítva, tehát egy SCR950.

CSAK CSINÁLJÁTOK MEG! - Yamaha T7

Yamaha T7. Az exkluzívan csak a Motorradnak kipróbálásra felajánlott prototípus képezi az alapját a Yamaha XT660Z Ténéré legitim utódjának. Első benyomásunk: kiváló potenciál, nagyon élvezetes motor.

Éles fegyver - Suzuki GSX-R1000

A GSX-R1000 a Suzuki legnagyobb durranása idén - és az elmúlt öt évben. Hazai bemutatóját a Hungaroringen tartotta a magyar importőr. A különleges motorhoz különleges tesztpilóta illik, így a Motorrevü színeiben Bódis Richard versenyző állt fel a rajtrácsra. Ricsi idén váltott kategóriát, a GSX-R1000 versenyváltozatával a német IDM Superbike kategóriájában harcol a győzelemért. Ezúttal az utcai kiadásról mondta el véleményét.

Ízelítő: AlpenMasters - Adventure

Univerzális karakterükkel a túraendúrók mintha csak az alpesi utakra termettek volna. A sok célra alkalmas magas motorok valóban kiválóan teljesítenek a hegyek között - ezért sokkal gyakrabban találkozunk velük, mint mormotával és havasi gyopárral.

Meghívó a klubba - Triumph Street Twin

Gyors egymásutánban volt szerencsém kipróbálni két múltidéző Triumph-ot, ami önmagában is öröm, de az igazi érdekesség, hogy az aktuális kínálat két végpontját képviselte a két motor. A Thruxton R tesztje szerelemmel végződött, nézzük, mit mutat a Street Twin.

Új generációk, új taktikák - BMW G 310 R

Komoly kihívás kategóriavezető 200 LE-s superbike-ot építeni a semmiből, vagy éveken át visszaverni a támadásokat az adventure kategóriában... De mindez gyerekjáték ahhoz képest, amit a BMW újoncként hozott a robbanásszerűen fejlődő 300-as osztályban.

Sehová és mindenhová - Husqvarna 701 Supermoto és 701 Enduro

Ahogy az várható volt, a KTM 690-es blokkjával együtt a Husqvarna meglehetősen friss utcai modelljei, a 701 Supermoto és a 701 Enduro erőforrása is megújult 2017-re. Ez persze elsősorban az Euro4 életbelépése miatt történt, de ha már úgyis dolgozni kellett a blokkon, a normák megkívánta kötelezőn túl is belemélyedtek a munkába.

Ízelítő: Harley–Davidson Softail modellek 2018

Röpködnek az evolúciók, revolúciók, projektek, csak úgy kapkodjuk a fejünket. A Harley‒Davidsonnál folyamatosan projektekben vannak, alig voltunk túl a Rushmore projekten, máris itt volt a Milwaukee Eight erőforrás ‒ egyből két verzióban, miszerint 107 és 114 köbinch ‒, most pedig nem kisebb dologgal állunk szemben, mint „a vállalat történelmének legnagyobb termékfejlesztési projektjével", amely során nyolc vadonatúj Softail modellt mutatnak be 2018-ra.

Racer again - BMW R nineT Racer

Zseniális terv volt, és úgy néz ki, nagyon bejön. Egy platform, öt eltérő karakter, és ehhez nem kellett semmi újat kitalálni. Ismerjék meg a legszebbet, aki generációktól függetlenül mindenkinek tetszik.

Lehetne jó is - Junak RS 125 szétszedése 15 000 km után

Örök dilemmára kerestük a választ legutóbbi tartóstesztmotorunkkal. Olcsó húsnak híg a leve, azaz szabad-e bedőlni a csábító árnak? A kínai‒lengyel származású 125-ösbe másfél év alatt 15 000 kilométert hajtottunk. Most kiderül, hogy pórul jár-e, aki enged a kísértésnek!

Csiszolandó gyémánt... - Benelli TRK 502

A Benelli név hallatán mindig valami sportos, egzotikus motor jelenik meg szemeim előtt, a gyár dicső múltjának köszönhetően. A nehéz helyzetből, kínai segítséggel kilábaló cég azonban új irányok felé (is) vette az irányt, így elsőként a TRK 502 névre keresztelt túraendurójukat próbálhattuk ki, csodálatos olasz vidékeken.

Supermotónak látszó Dorsoduro

A fotózáskor a motor körül sétálgatva elemeztük a gépet, próbáltuk beszorítani valamelyik kategóriába. Supermotonak nem supermoto, funbike kategória már nagyjából nincsen. Akkor mi? Hypermoto? De kell-e tudni szigorúan kategórizálni valamit ahhoz, hogy jó legyen? Nem feltétlenül, kövessük inkább az Üvegtigrisben elhangzott analógiát, „a Wartburg azért jó, mert nagy, a Trabant meg azért, mert kicsi... „ A Dorsoduro meg azért, mert olyan, amilyen.

#be a racer - Aprilia Tuono 125

Az Aprilia történelme során őrületes sikereket aratott a kis köbcentis, versenyszellemmel átitatott motorjaival. A noalei marketingesek és fejlesztők mindent megtesznek azért, hogy ez így is maradjon. Idén mindjárt kettővel, a frissített RS 125-tel és az új modellként felélesztett Tuono 125-tel örvendeztették meg a legfiatalabb racereket.

Hány bőrt lehet? - BMW R nineT Pure

Nagyon jó ritmusban kapott fel a BMW a retró hullám hátára, amikor 2014-ben bemutatta az R nineT-t. Ráadásul úgy, hogy nyitva hagyta a modellkoncepció fejlesztési útját. Jönnek is az újabb és újabb verziók.

Jogsi gyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a Superbike világbajnokságot az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a Superbike vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Második nekifutás - Harley-Davidson Street Rod 750

Egy újabb Harley-Davidson a fiatalabb generációknak. Friss dizájn, újszerű megközelítés. Egy motor, amit valójában a motorosok terveztek, álmodtak meg maguknak.

Csak egy kis LÁZADÁS - Honda CMX500 Rebel

Nem árulunk zsákbamacskát. Rögtön az elején megmondjuk, ezt a motort nem szívesen adtuk vissza, de akkor még azt is hadd mondjuk el, hogy nem a kinézetébe szerettünk bele. Legalábbis nem egyből.

A földönkívüliek velünk élnek - KTM 1090 Adventure R és 1290 Super Adventure R

Sokszor hallunk olyan történeteket, amelyek arról szólnak, hogy a föld bizonyos pontjain titkos laboratóriumok működnek. Ezeken a helyeken komoly kísérletek zajlanak, amelyekben földönkívüli technológiákat alkalmaznak.

Alpen Masters - POWER NAKEDEK

48-szor visszaváltasz egyesbe, 48-szor majdnem megállsz. Közben szinte soha nem tekerheted fel teljesen a gázt, nem éred el a maximális fordulatot, de a motorodra mindig tisztelettel tekintesz. Ezek a power nakedek nem valók a Stilfser Jochra - pedig mintha kimondottan ide készültek volna.

Korábbi cikkeink