Alrovat - Új-motor teszt

Menetpróba: Benelli BN 302R

A Benelli Tornado 1130-at idézi a több mint egy évtizede kínai kézbe került gyár modellje. Színösszeállítása tiszteleg a nagy testvér előtt, ráadásul ez lesz az első teli idomos motorjuk a 2005-ös váltás óta.

Menetpróba: Suzuki GSX250R

Micsoda király kis pályagép! A Suzuki mindent megtett, hogy az irodaház előtt parkoló GSX250R tökéletes illúziót keltve megtévessze a szemlélőt. A kulcs átadásakor azonban a hazai importőr is mindent megtett, hogy kizökkentsen ebből az illúzióból.

Menetpróba: Honda Monkey

Lehetsz divatos hölgy, szép és szexi lány, égetnivaló büdös kölyök, bohókás, de praktikus bájker. Akármelyik légy is, a Monkey a te motorod.

Menetpróba: Harley-Davidson FXDR 114

„Bírom a márkát, de nem érdekelnek a tradicionális modelljei. Én egy olyan motort akarok, amelyik erőteljes kinézetű, agresszív stílussal és modern dizájnnal rendelkezik."

Menetpróba Honda CB125R Neo Sports Café

Hiába vezette évek óta a 125-ös motorok eladási statisztikáját a CB125F, kúlság tekintetében nyomába sem ért a KTM 125 Duke-nak vagy a Yamaha MT-125-nek. A Honda kínálatából hiányzott a nyolcadliteres prémiummodell - egészen mostanáig.

Topteszt: BMW F 750 GS

Aligha ragyoghatna fényesebben: drága nemesfémre emlékeztető színével igazi csemege a szemnek az új BMW F 750 GS. Az arany azonban kötelez is. Vajon képes-e megfelelni a bajorok belépő szintű endurója a vele szemben támasztott elvárásoknak?

Topteszt: BMW G310 GS

Kibővítette a BMW a fiatal G modellcsaládot: a G 310 R után piacra dobta a vele műszakilag rokon, nyúlánk G 310 GS-t. Vajon hogyan áll helyt mifelénk a világpiac igényeire szabott 313 köbcentis, egyhengeres túraenduró? Következzék a 34 lóerős motorkerékpár toptesztje!

Menetpróba: Triumph Speedmaster

Mi történik, ha egy angol gentleman Amerikába költözik? Valószínűleg csudabogár lesz, angol marad, de valamennyire amerikanizálódik is.

Menetpróba: Indian Chieftain

Íme a második bizonyítéka annak, hogy a Polaris kezelése alatt álló egykori nagybeteg, a többszörös tetszhalott Indian állapota stabilizálódott. Aki vele tervez, nem kockáztat sokat.

Menetpróba: Honda PCX125

Elegáns kinézet, nagyfokú kényelem, mégis egész kompakt méretek, dinamikus erőforrás, jó futómű, szuper fogyasztás.

Menetpróba: Husqvarna Vitpilen és Svartpilen 401

Van egy sejtésem, hogy a világ összes motorgyárának van egy titkos részege, mindenhol ugyanazzal a feladattal. Megmenteni ezt a lassan kihalásra ítélt fajt, a motorost. Ki kell agyalniuk, milyen módszerrel, technikával gondoskodjanak a világ motoros jövőjének fenntartásáról, hogy ne jussunk a kakapók, vagy még rosszabb példát véve a kacsacsőrű emlős sorsára.

Menetpróba Yamaha MT-09 SP

A különböző gyógykúrák jól bevált eszközei az egészség megőrzésének. Bár a Yamaha MT-09-nek semmi komoly egészségi problémája nem volt, de ízületei, azaz a futóműve időnként azért mutatott némi hiányosságot. Ezeket állítólag az Öhlins és a Kayaba gyógyhatásának köszönhetően az új MT-09 SP-nél már kikúrálták.

ASZFALT-CSISZOLÓ - Indian Scout Bobber

Az Indian Scout családja kibővül, oldalán immár a Bobbert is megcsodálhatjuk. Műszakilag szinte ugyanolyan, megjelenésében visszafogottabb, színében a fekete dominál. Vajon ez elég egy új menetélményhez?

Jogsigyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a superbike-világbajnokságot, az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a superbike-vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap-, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Oroszlánkölyök - Benelli Leoncino 500

Pontosan 66 évvel az első Leoncino (olaszul: oroszlánkölyök) után a Benelli ismét ezzel a névvel épít motort. Menetpróbánkból kiderül, hogy a kínai gyártású kéthengeres igazi vadállatként vagy kedves kiscicaként viselkedik.

FRISS JOGSI - 48 LE-s motorok

Vajon mivel jobb indítani: egy eleve 48 lóerős motorral, vagy egy nagyobb teljesítményűvel, ami mesterségesen vissza van fojtva? Lássuk, miben különbözik egymástól a cikkben szereplő hat motorkerékpár!

Túraékszer - MV Agusta Turismo Veloce

MV Agusta... máshol népszerű, ismert, ott van a motoros köztudatban. Itthon az egzotikumok közé sorolják, az utakon alig látni. Évekig nem volt normális hazai képviselete, kiegyenlítetlen tartozások ide-oda, szervizháttér és márkamenedzselés zéró. 2016 decembere óta hivatalosan is új kezekbe került a patinás márka, és ez remélhetőleg ad még egy esélyt itthon az MV Agustának.

Száguldás Vespa Szerelem - Vespa Primavera 125 ABS

A Primavera név nem új a Vespa világában. Az 1968-ban debütált ős az egyik legtovább gyártott és legjobban kedvelt modell volt az olasz gyártó története során. Kicsi, agilis, briliáns motorjával forradalmat hozott a robogógyártásban. A Primaverát 1982-ig megszakítás nélkül gyártották, így a Vespa történelmének egyik legnagyobb értékesítési sikere lett.

Önuralom - Yamaha MT-09

Van néhány motor, amely olyan rossz magatartást hoz ki az emberből, amire nincs magyarázat. A legnyugodtabb, legmegfontoltabb háromgyerekes családapából is előtörnek állatias ösztönei, a józan, jogkövető magatartás fenntartásához komoly önkontroll kell.

Egy cseppnyi élvezet - Benelli TNT 125

Meglepetésként ért a hír, hogy a TNT125-öt is tesztelhetjük olaszországi kiruccanásunk során. Bár rögtön megfogott a mókás, olaszos formavilága, voltak aggodalmaim, hogy mennyire lesz vicces a TRK502-es endurókat kergetni ezzel az aprósággal. Csattanós választ kaptam a kicsitől.

Korábbi cikkeink