Alrovat - Új-motor teszt

Hány bőrt lehet? - BMW R nineT Pure

Nagyon jó ritmusban kapott fel a BMW a retró hullám hátára, amikor 2014-ben bemutatta az R nineT-t. Ráadásul úgy, hogy nyitva hagyta a modellkoncepció fejlesztési útját. Jönnek is az újabb és újabb verziók.

Jogsi gyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a Superbike világbajnokságot az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a Superbike vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Második nekifutás - Harley-Davidson Street Rod 750

Egy újabb Harley-Davidson a fiatalabb generációknak. Friss dizájn, újszerű megközelítés. Egy motor, amit valójában a motorosok terveztek, álmodtak meg maguknak.

Csak egy kis LÁZADÁS - Honda CMX500 Rebel

Nem árulunk zsákbamacskát. Rögtön az elején megmondjuk, ezt a motort nem szívesen adtuk vissza, de akkor még azt is hadd mondjuk el, hogy nem a kinézetébe szerettünk bele. Legalábbis nem egyből.

A földönkívüliek velünk élnek - KTM 1090 Adventure R és 1290 Super Adventure R

Sokszor hallunk olyan történeteket, amelyek arról szólnak, hogy a föld bizonyos pontjain titkos laboratóriumok működnek. Ezeken a helyeken komoly kísérletek zajlanak, amelyekben földönkívüli technológiákat alkalmaznak.

Alpen Masters - POWER NAKEDEK

48-szor visszaváltasz egyesbe, 48-szor majdnem megállsz. Közben szinte soha nem tekerheted fel teljesen a gázt, nem éred el a maximális fordulatot, de a motorodra mindig tisztelettel tekintesz. Ezek a power nakedek nem valók a Stilfser Jochra - pedig mintha kimondottan ide készültek volna.

A hosszú élet titka - Moto Guzzi V7 III Anniversario

Hogy igaz, vagy sem, a 90 fokos V motort eredetileg egy új Fiat kisautóba szánták, mégis ez lett a márka legfőbb ismertetőjegye. 50 évvel később a Moto Guzzi bemutatta az újkori V7 harmadik generációját. A fejlesztés komoly kihívás, hiszen egy legendás múltú modellről van szó, amely egyben 2009 óta a márka legjobban fogyó típusa.

A SIKER KOVÁCSA - Kawasaki ZX-10RR

A Kawasaki úgy tervezi, hogy továbbra is tarol majd a superbike-világbajnokságon. Homologizációs modellként jön az 500 darabra limitált szériájú, részleteiben még jobban kihegyezett ZX-10RR, amellyel az aragoni GP-pályán ismerkedhettünk meg közelebbről.

A Főnix felszállt

Az utóbbi években a Gas Gas komoly anyagi nehézségekkel nézett szembe, olyannyira, hogy sajnos eljutottak a gyár bezárásáig is. Végül sikerült szakmai befektetőt találniuk, a szintén spanyol Torrot elektromos motorgyártót.

MEMENTÓ

Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy továbbra is dübörög a retróláz. Újra megjelent az igény a szépen kiművelt formájú blokkokra és a köréjük megálmodott múltidéző formavilágra.

A legújabb közép

A Z900-zal a Kawasaki az egyliteres lökettérfogat közelébe terjeszti ki a középosztályt. Vajon ezzel a soros négyes visszavág a háromhengeres Yamaha-dominanciának? És vajon a Suzuki GSX-S750-nek és a Triumph Street Triple S-nek elegendő 765 köbcenti ahhoz, hogy méltó ellenfelük legyen? Hol áll ebben a mezőnyben a nemes Brutale 800? Egy géposztály újradefiniálása.

A MotoRobogó

Ha már majdnem motor, akkor miért robogó?

AZ ÉLET NAPOS OLDALA

A Ducati sportos világába mostantól ismét a SuperSporton keresztül vezet az út. Bár az első próbalovaglás után Szent Péter esőt és mennydörgést küldött ránk, végül azonban mégiscsak kisütött a nap a teszten.

Érzelmi szikra

A Kumpan elektromos robogói kifejezetten csinosak. Retró hangulatú fényezésükkel külsőre megtévesztően hasonlítanak hagyományos, belső égésű társaikra. A német gyártó modelljei végre megérkeztek Magyarországra, és mi gyorsan ki is próbáltuk őket.

UTCAI VERSENYSPORT

Tavaszi a hangulat, vibrál a levegő. Hiszen egyrészt a katalóniai Moto GP-pályán húzhatjuk a gázt, másrészt ez a bizonyos gázmarkolat a Triumph régóta repesve várt új Street Triple RS-éhez tartozik. Lehet ennél jobb dolgunk?

Simply Red

Piros - na persze. De ezt leszámítva minden új a 2017-es CRF-en. Vajon vissza tudja szerezni a zöldek és a narancssárgák által elhódított területeket? Menetpróbánkból megismerhetik a teszten szerzett első benyomásokat.

A KIHÍVÁS

A Suzuki hosszú évekig csak takaréklángon folytatta a GSX-R1000 fejlesztését, míg a konkurencia hatalmas lépésekkel haladt előre. Most a könnyűépítésű szupersportgépek feltalálói egy teljesen új konstrukciójú motorkerékpárt mutattak be, amely azonnal egyértelművé tette, hogy nagyobb ambíciói vannak annál, mint hogy csupán felzárkózzon a többiekhez vagy éppen csak folytasson egy dicsőséges tradíciót.

Benelli TRK 502

Csiszolandó gyémánt...

Ízelítő - BMW R nineT Pure

(Divat)hullámlovaglásból ötös

Kawasaki ZX10RR

Versenypályán a legkihegyezettebb Ninja

Korábbi cikkeink