Alrovat - Összehasonlító teszt

ERŐNLÉT-ELLENŐRZÉS - Középkategóriás naked bike-ok

A szezon a nyakunkon van, az edző sorakozóra szólít. A Suzuki SV650 és a Yamaha MT-07 kevesebb mint 200 kilogrammos teletankolt tömeggel és az anabolikus szteroidokkal feltuningolt, 200 lóerős motorokkal ellentétben atletikus teljesítménnyel áll az erőpróba elé. Ott találkoznak az új, kihegyezett testtömegindexű Kawasaki Z650-nel.

Középkategóriás naked bike-ok

A szezon a nyakunkon van, az edző sorakozóra szólít. A Suzuki SV650 és a Yamaha MT-07 kevesebb mint 200 kilogrammos teletankolt tömeggel és az anabolikus szteroidokkal feltuningolt, 200 lóerős motorokkal ellentétben atletikus teljesítménnyel áll az erőpróba elé. Ott találkoznak az új, kihegyezett testtömegindexű Kawasaki Z650-nel.

Moto Guzzi MGX-21 és Harley-Davidson Street Glide

Nem tudni pontosan, szerette-e Freddy Mercury a motorkerékpárokat, az viszont biztos, hogy tökéletesen ráillik a cikkünkben szereplő két baggerre az a dal, amit a vastag csípőjű lányokról énekelt.

Scramblerek

A homokba vájt kerék- nyomokat lassan elmossa a dagály. Pedig a három scrambler alaposan nekilátott, hogy életörömük lenyomatát otthagyják a laza talajon, a szárazföld és a tenger találkozásánál. Szabadstrand a BMW R nineT Scrambler, a Ducati Scrambler és az SWM Silver Vase 440 számára.

AlpenMasters 2016, 2. rész

Kiké lesz a csoportgyőzelem? Az AlpenMasters második részében 12 motor küzd a megmaradt szabad helyekért. A Dolomitok meredek hágóinak ördögien szűk kanyarjai, lenyűgözően nagy ívei és váltakozó útburkolata kemény próba elé állítja a versenyzőket.

AlpenMasters 2016, 1.rész

Nem, úszógumira és mentőmellényre a 2016-os AlpenMastersen sem volt szükségünk. De a hatalmas felhőszakadások és a hideg ónos esők meglehetősen csöpögős kihívássá változtatták a Dolomitokat a lenyűgöző Pordoi-hágó körül ember és gép számára egyaránt.

AlpenMasters 2016, Finálé

A Motorrad a Gran Paradiso, a Mont Blanc és a Matterhorn közötti mágikus háromszögben kereste a hegyek idei királyát. Hét modell harcol a címért: vajon ki fog nyerni a hatalmas hegymasszívumok lábánál elterülő lenyűgöző kanyardzsungelben?

AlpenMasters, 2. rész: Adventure kategória

Túra és száguldás: a túraendurókat gyakran úgy jellemzik, hogy ezek mindenre alkalmas járművek. A túrázás és az alpesi kanyargás esetében ez minden bizonnyal így is van. Vajon ez a helyzet ezzel a négy motorral is, amelyek különbözőképpen értelmezik a feladatot?

1000-es sportmotorok, 2. rész: versenypálya

Az aragoni grand-prix-pályán elsősorban a gyors kanyarok lenyűgözőek. A korszerű superbike-ok itt tökéletesen kibontakoztathatják képességeiket. Olyan érzés, mint szélsebes tempónál lebegni.

1000-es sportmotorok, 1. rész: országút

Dátum szerint nem indultunk túl korán a négy kiváló superbike tesztjére. Meteorológiailag annál inkább, hiszen utunk során még Spanyolországban is ritkán volt részünk olyan szép napsütésben, mint ezen a nyitóképen.

1000-es túraendurók

Habár a neve szorosan egybefonódik a terepen való kalandozással, első összehasonlító tesztjén nem homokdűnék között, hanem aszfalton – Dél-Franciaország festői szépségű tájain, az Algéria, Marokkó és Tunézia felé vezető úton – adott számot képességeiről az új Honda Africa Twin. Két bevált típus, a KTM 1050 Adventure és a Suzuki V-Strom 1000 társaságában.

Levegőhűtéses épített motorok

Levegő, szenvedély, szerelem: ez az öt, a legszükségesebbekre redukált levegőhűtéses roadster az egyszerűség jegyében született, a hamisítatlan élményekért. Szemet gyönyörködtetőek, és motorozni is lehet velük. Tuningolt erőforrásuk, csodás futóművük és kiemelkedően magas színvonalú összetevőik mellett varázslatosak, elegánsak és erősek.

Power nakedek 1. rész

A jobb kéz 175 lóerőig adhat ki parancsot, a test védtelenül feszül neki az orkánnak, a szupersportos futómű arra csábít, hogy a végsőkig elmenjünk. Semmi kétség, a power nakedek a dolog érzelmi részét tekintve a motorozás csúcsát jelentik. Összehasonlító tesztünk első részében két- és háromhengeres, illetve V4-es erőforrással ellátott országúti gigászok indulnak egymás ellen.

Aprilia Tuono V4 1100 RR, BMW S 1000 XR, Yamaha YZF-R1, KTM 1290 Super Adventure

Egyesek a megjelenést, a hangot vagy a laza siklást élvezik, mások a dinamikát, a teljesítményt, a sebességet. De a dolog sava-borsa a kanyargásban rejlik. És ha ott gyorsan is kell menni, akkor rögtön fellángol a vita arról, hogy a motorkerékpárok melyik csoportja a legalkalmasabb erre a feladatra.

Kawasaki Z1000SX vs. Suzuki GSX-S1000F

Úgy tűnik, a Kawasaki Z1000SX és az új Suzuki GSX-S 1000 F rokon lelkek. Erős, sportos naked bike az alapjuk, de tervezőik idomokkal látták el őket, hogy sportos tettrekészségüknek semmi se álljon útjába, és nagy tempónál is dacolni tudjanak a menetszéllel. De vajon mindketten ugyanabban a ligában játszanak?

Sporttúramotorok (2016)

Sporttúragépek? Egyáltalán léteznek még ilyenek? Hát persze! Lehet, hogy a Multistrada, az Adventure és társaik jelentősen megtépázták a minden célra megfelelő géposztály modelljeit, de még mindig számos érv szól a sporttúragépek mellett. Koncepció-összehasonlítás.

250 köbcentis krosszmotorok

A Husqvarna és a KTM alapjaiban új konstrukciójú, műszakilag szinte egyforma MX2-es krosszgépei küzdenek meg a csak modellápolásban részesült japán konkurenciával. Aki mer, az nyer, vagy inkább a régi recept válik be?

Cruiserek

CELEB VAGYOK…  …ments ki innen? Na nem. A Harley‒Davidson Fat Boy S és a Moto Guzzi California Custom mindketten filmvászonra való hősök. Álommotorok rendezők és történetmesélők számára egyaránt.

Scramblerek

Igazából mik is azok a scramblerek? A maguk idejében az endurók elődei voltak, a jelenlegi modellek első pillantásra alig többek, mint felturbózott utcai motorok. Minden csak show tehát? Vagy tényleg van bennük valami? A Motorrad kipróbálta a Ducati, a Moto Guzzi és a Triumph scramblerjét.

Korábbi cikkeink