Alrovat - Másodvélemény
A blokk mindent visz - Harley-Davidson Street Rod 750
20 százalékkal nagyobb teljesítmény, 50 százalékkal több féktárcsa, rövidebb, harciasabb, kúúlabb. A Harley komolyat faragott a Street 750-en, és még sokkal drágább sem lett.
APRÓ különbségek - BMW R 1200 GS
Az aranyszárnyas márka elkötelezettjeként jutottam olyan lehetőséghez, hogy a bajor gyártó, R 1200 GS, vadonatúj (néhány száz kilométeres), a BMW Motorrad Dynamic ESA elektronikus futómű-szabályozó rendszerével felszerelt típusát néhány napon keresztül vezethessem.
SZÉRIA 2.0 - Bódis Richárd Suzuki GSX-R1000 versenymotorja
Júliusi számunkban a gyári Suzuki Gixerről találtak cikket Bódis Ricsi tolmácsolásában. A full gyári motor is ütőképes fegyver bármilyen amatőr kupán, vagy a nyílt napokon. Most azonban egy kategóriával feljebb lépünk, Ricsi a versenyre felkészített Suzukijáról beszélt.
Éles fegyver - Suzuki GSX-R1000
A GSX-R1000 a Suzuki legnagyobb durranása idén - és az elmúlt öt évben. Hazai bemutatóját a Hungaroringen tartotta a magyar importőr. A különleges motorhoz különleges tesztpilóta illik, így a Motorrevü színeiben Bódis Richard versenyző állt fel a rajtrácsra. Ricsi idén váltott kategóriát, a GSX-R1000 versenyváltozatával a német IDM Superbike kategóriájában harcol a győzelemért. Ezúttal az utcai kiadásról mondta el véleményét.
Új generációk, új taktikák - BMW G 310 R
Komoly kihívás kategóriavezető 200 LE-s superbike-ot építeni a semmiből, vagy éveken át visszaverni a támadásokat az adventure kategóriában... De mindez gyerekjáték ahhoz képest, amit a BMW újoncként hozott a robbanásszerűen fejlődő 300-as osztályban.
Kawasaki J125
Szemből egy szexin kancsal ZX-10R néz vissza, testét baljós élek szabdalják, a kipufogódob technoborítása akár egy lézerfegyvert is rejthetne ‒ egészében mégis nagyon vonzó jelenség a Kawasaki kis lökettérfogatú maxirobogója, a J125
Harley-Davidson Sportster 1200 Roadster
A Dark Custom családot 2008-ban indította a Harley, a vásárlók új generációját célozva meg. A minimalista, nyers, szabadon értelmezhető modellek közül a legkedveltebb a Forty-Eight és az Iron 883. A Roadsterrel – ha lehet – ezt tovább fokozták. Ez már nem a jó öreg Sporty. Sokkal több annál.
Husqvarna 701 SM
Az életünket élhetjük sokféleképpen. Van, aki nyugalomra vágyik, van, aki a pörgést szereti. A Husqvarna 701 azoknak jelent alternatívát, akik mindkét végén szeretik égetni a gyertyát. Vitathatatlan, hogy A-ból B pontba a legmókásabban egy ilyen motor nyergében lehet eljutni, csak ne legyen távol a két pont egymástól, vagy nagyon kanyargós szakasz kösse össze, vagy A legyen a rajt-, B pedig a célvonal…
Moto Guzzi V9 Bobber
Úgy tűnik, hogy ma nem lehet mellé nyúlni, ha egy gyártó a klasszikusokat idézi. A Moto Guzzi például egész modellcsaládot alakított ki a vintage szellemében. Íme a legújabb.
Yamaha XSR700
Lehet, hogy nem annyira hipszter, mint a Ducati Scrambler, melynek rajongói saját sisak-, kesztyű-, kockásing- és szakálldivatot teremtettek, ennek ellenére a Shinya Kimura koncepciója alapján született XSR700 a jelenleg tomboló scramblerbumm klasszikus mintapéldánya.
Zero DSR ZF13.0
Egy motor, amely alapjaiban írja át a motoros szakszótárt. Elfelejtendő szavak listája: alapjárat, kuplung, váltó, gázmarkolat, szekunder hajtás, kipufogó, olajcsere, benzináremelés.
BMW C 650 Sport és C 650 GT
A forgalmas Üllői úton robogok a városközpont felé. Balról váratlanul egy, a háromsávos utat MotoGP-pályának néző ifjú titán szakít el mellettem, hogy kihasználja a kicsinyke rést, amely a forgalomban megnyílt előtte. Én is pályáztam erre a résre, ám a kis veszélyt jelző háromszög vad villogása türelemre intett.
Suzuki GSX-S1000F
Számomra a GSX-S modellek jelentették a Suzuki legnagyobb dobását 2015-ben. A huligánt már megismertük és megszerettük a családból. Ideje, hogy kiderüljön, a kategóriák határait feszegető testvér idomzata, esztétikailag nyújt csak alternatívát a vevők számára vagy nagyobb praktikumot is jelent egyben.
Suzuki GSX-S1000
Jó kezekbe került a Suzuki új streetfightere – felkérésünkre – ezúttal Angyal „Szemöldök” Zoltán egykori stuntvilágbajnok és menedzsere, Szarka Zsolt nyüstölte a GSX-R-alapokon nyugvó, kompakt sportmotort
BMW S 1000 XR
Egy elképesztően jól összerakott csomag, olyan hatással van az emberre, mint a kokain-speed-redbull keverék. Egy adrenalinbomba az egész…
Moto Guzzi V7 II Special
Ugyan nem annyira látványos, mint az Audace, de ettől függetlenül a V7 a Guzzi-paletta legkelendőbb modellje. Az 1970-es V7 nyomdokain haladó, 2007-ben újra felmelegített cafe-racer-scrambler ötvözetből 17 000 fogyott.
BMW R 1200 R
Annyi elektronikát zsúfoltak bele, mint egy kisrepülőbe, mégsem idegenít el a vezetéstől. Inkább segít kiélvezni a félelmetes teljesítményt.
Integrált előnyök
A cél az volt, hogy egyesítsék a robogók és a motorkerékpárok előnyeit, ezzel egy olyan hibridet hozva létre, ami bármilyen helyzetben kiszolgálja utasát. Lássuk sikerült-e a Hondának igazi ezermestert alkotnia!
Vigyázat, nagyfeszültség!
A BMW autós és motoros részlege talán még soha nem fonódott ilyen szorosan össze, mint az elektromos robogó fejlesztése során. 2011-ben a frankfurti autószalonon mutatták be a Concept E modellt, 2012-ben már a londoni olimpián tesztelték a prototípusokat, a végleges bemutatóra pedig tavaly ősszel került sor. Idén tavasztól már kapható is, igaz, nem mindenhol.