Alrovat - INTERJÚ

A Világbajnok és Moto Guzzi

Exkluzív interjút készítettünk a világszinten jegyzett magyar motorépítővel, Sapkával.

Miért siralmas a magyar mezőny?

Borsay Szabolccsal azután beszélgettünk, hogy a Tomracing Motorsport Team dragosaként élete első 8 másodperc alatti idejét teljesítette 400 méteren Kunmadarason.

Miért ne csináljak egy motort?

Puskás István kreatív barkácsember. Készített már több biciklit fából, aztán a szomszédja kiselejtezett egy Polski blokkot és kedvet kapott a motorépítéshez.

Húsz év Yamaha

20. évfordulóját ünnepelte Magyarország legrégebbi hivatalos márkakereskedése. 1992. március 2-án hazánkban elsőként a Yamaha Kalmár írt alá hivatalos márkakereskedői szerződést az akkor még egyetlen működő hazai vezérképviselettel, a Yamoto Hungáriával. A családi vállalkozásként indult motoros bolt és szerviz két évtizedes múltjáról kérdeztük a tulajdonost, Kalmár Józsefet.

„Méltó vagyok a bizalomra”

Az elmúlt hétvégén Portimaóban befejeződött a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül az egész szezonban rajthoz állt Győrfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője vegyes érzelmekkel gondol vissza pályafutása első ezres szezonjára, de tudja, a tanuló év arról szól minden sportágban, hogy a versenyző a későbbi sikerek érdekében tapasztalatokat gyűjtsön. Alen immár valamennyi pályát és a Honda versenygépét is kiismerte, fokozatosan javult futamról futamra, edzésről edzésre, és abban bízik, hogy a 2012-es idényben valamennyi versenyen képes lesz a középmezőny elején végezni. Hogy milyen motorral vág neki a jövő évi bajnokságnak, azt egyelőre nem lehetett tudni, hisz a következő hetet is egy olasz gárda meghívására teszteléssel tölti.

„Egész életemben erre a lehetőségre vártam!”

A silverstone-i hétvégét követően nyári szünetre vonult a Superbike világbajnokság mezőnye, így a sorozat egyik betétfutamában, a Superstock 1000-ben induló Győrfi Alen számára is az első félév adatainak elemzése, a Honda legoptimálisabb beállítása a legfőbb feladata. A 21 éves motoros – aki egy éve még nem is ült négyütemű versenygépen – azt reméli, az idei tanulóévet követően jövőre már pontokért fog küzdeni valamennyi versenyen. Csapata, az Adrenalin H-Moto Team kitart a tehetséges versenyző mellett, aki annak ellenére már a középmezőny tagja, hogy a sorozat helyszíneit adó pályák közül a legtöbbet egyáltalán nem ismeri.

„Szeretném már egy pontszerzéssel letenni a névjegyem”

Győrfi Alen, az Adrenalin H-Moto Team versenyzője és a csapata is sokat tett azért, hogy 2011-ben indulni tudjon a Superbike világbajnokság előszobájának tartott Superstock 1000-es bajnoki sorozatban. A 2007-ben Európa-bajnoki címet szerző motoros pontosan tudja, ezt az évet a tanulásra kell szánnia, hogy 2012-től pontokkal bizonyíthassa tehetségét. Bízik abban, hogy folyamatosan fejlődik csapatával együtt, és két-három éven belül akár Melandri, Checa és Biaggi ellen küzdhet majd a Superbike vb-futamain.

Motorrevü-Motörhead run

A zene és a motorozás mindig is elválaszthatatlanok voltak egymástól. Kevés jobb dolog létezik a világon, mint jó időben elmotorozni egy több napos bulira.

Mi a helyzet quad fronton?

A quadok terjedésével a hazai szabályozás kissé lemaradva tartott lépést - eddig. Hogy olvasóink is tisztán lássanak, Mészöly Tamást kérdeztük.

Újra versenypályán az MZ!

2009-ben úgy tűnt, végleg lezárult egy korszak, azonban idén feltámadni látszik a versenysorozat. Ennek kapcsán Iván Árpáddal, az MZ Kupa atyjával beszélgettünk.

A KTM helyzete és tervei

Magyarországra látogatott Christian Waach, a KTM CEE CEE (Közép-Kelet Európa) ügyvezető igazgatója, akit a KTM jelenlegi helyzetéről, az EICMA-n bemutatott újdonságokról és a jövőbeli tervekről kérdeztünk.

Korábbi cikkeink