Alrovat - Menetpróba

UTCAI VERSENYSPORT

Tavaszi a hangulat, vibrál a levegő. Hiszen egyrészt a katalóniai Moto GP-pályán húzhatjuk a gázt, másrészt ez a bizonyos gázmarkolat a Triumph régóta repesve várt új Street Triple RS-éhez tartozik. Lehet ennél jobb dolgunk?

A KIHÍVÁS

A Suzuki hosszú évekig csak takaréklángon folytatta a GSX-R1000 fejlesztését, míg a konkurencia hatalmas lépésekkel haladt előre. Most a könnyűépítésű szupersportgépek feltalálói egy teljesen új konstrukciójú motorkerékpárt mutattak be, amely azonnal egyértelművé tette, hogy nagyobb ambíciói vannak annál, mint hogy csupán felzárkózzon a többiekhez vagy éppen csak folytasson egy dicsőséges tradíciót.

Kawasaki ZX10RR

Versenypályán a legkihegyezettebb Ninja

Kawasaki Z1000SX

Tavaly október végén mutatkozott be és december óta kapható a Kawasaki Z1000SX újabb kiadása. Most a vele szerzett első tapasztalatainkat osztjuk meg olvasóinkkal.

KTM 1290 Super Adventure S

Európa legsikeresebb motorkerékpár-gyártójaként a KTM nem guríthat kicsit semmilyen területen. Az osztrák vállalat ezért immáron öttagúra duzzasztott túraenduró-palettával támad a világjárók piacán. Hogy mennyire ütőképes az új haderő, annak Szicíliában, az Etna lejtőin jártunk utána.

Zero FX

106 Nm-es nyomaték már indulástól – 135 kg menetkész tömeg – minden irányban állítható Showa futómű – Zero hang – Zero károsanyag-kibocsátás

BMW G 310 R

Sok szempontból nagyon érdekes, új BMW motorkerékpár-típus jelent meg a piacon. A G 310 R-ről van szó, amely lefelé bővítette ki a kínálatot a maga 34 lóerős, egyhengeres motorjával. Annak ellenére, hogy Indiában készül és kedvező az ára, prémiumterméknek számít. Új piacokat szeretne meghódítani vele a BMW.

Moto Guzzi MGX-21

Időnként Batmannek is szabadságra kell mennie. De vajon emiatt le kellene hogy mondjon stílusos denevérdizájnjáról? Nem, éppen ezért minden bizonnyal az új Moto Guzzi MGX-21-et választaná. Vajon az első európai bagger nem csak a szuperhősök számára tartogat hangulatos kirándulásokat?

Triumph Bonneville T120 (2016)

Angliában egy ház annál drágább, minél karakteresebb, minél inkább felismerhetőek rajta a régi vonások. Egy több mint százéves épületben lakni pedig igazi státuszszimbólum. Hasonló szellemben, azaz a tradíciókat és a célszerűséget egyaránt szem előtt tartva hódít a Bonneville T120 – már több mint fél évszázada.

Benelli BN 251

A „Made in China” az olasz motorok rajongói számára még mindig furcsán hat, pedig ezzel már egyáltalán nem számít fehér hollónak a legkisebb naked Benelli. Azt azonban el kell ismerni, hogy a patinás névhez komoly érték is kapcsolódik. Mi több, az agresszív kis teremtés remek ár-érték arányával bennünket is meglepett.

BMW R nineT Scrambler

Az alapokat hagyd változatlanul. Egyszerűsíts, de a minőségből ne engedj. Adj neki emocionális tartalmat, helyezd történelmi kontextusba. Így kell ma scramblert építeni.

Benelli BN 302

A Benelli hangszert ad a kezünkbe, amivel kedvünkre játszhatjuk a közutak szimfóniáit, és mégsem fog ránk senki haragudni. Még talán a szomszéd is átjön megcsodálni, hogy mi ez a 600-as.

Honda CB500F

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer a Felkelő Nap országában három kéthengeres csupasz 500-as: a Kawasaki ER-5, a Suzuki GS500 és a Honda CB500. Alapvetően mindenre alkalmasak voltak, hétköznapi bevetésekre épp úgy, mint hétvégi túrákra, amit bátran vállalhattunk velük akár két személlyel is.

Triumph Tiger Explorer XCx

Madaras Tesco - aki hallotta már a kifejezést a brit multi francia konkurensére, bizonyára nem lepődik meg azon sem, hogy háromhengeres GS-nek csúfolják a Triumph legnagyobb világjáróját.

Moto Guzzi V9 Roamer/Bobber

A V9-cel a Moto Guzzi tovább folytatja jókedvű vonalát, és rögtön két változatban jelenteti meg az új modellt a klasszikus-elegáns Roamer és a divatos, bivalyszerű Bobber képében.

Honda SH300i

A 300-as SH-t receptre kellene felírni. Nem véletlenül Európa egyik legkelendőbb robogója már egy ideje, még ha tudatosan nem is terápiás céllal vásárolják. A 2016-os frissítésekkel pedig tovább finomították, anélkül, hogy megváltoztatták volna az eredeti koncepciót. Szerencsére.

KTM 1290 Super Duke GT

Extrémitásokért a KTM-nek jó ideje nem kell a szomszédba menni. A naked és a túraenduró osztályok kimaxolása után most a sport-túrában készülnek tarolni.

Triumph Speed Triple R/S - 2016

Vissza az igazi huligánmotorhoz: a Triumph a markánsabb dizájnnal, nagyobb teljesítménnyel és új elektronikus kisegítő rendszerekkel optimalizált Speedyvel igyekszik visszatérni gyökereihez. A menetaktív streetfighter igyekszik gonosznak látszani, a mindennapokban mégis tökéletesen uralható.

Yamaha XSR900

Egyszerre hozni a klasszikus versenymotor és a kifinomult, modern naked bike vonalat, nem könnyű feladat. A Yamaha nagy szerencséje, hogy betonbiztos alapokról futhatott neki a kísérletnek.

Korábbi cikkeink